Zasięg na rowerze elektrycznym, podobnie jak zasięg samochodu na 1 baku paliwa, zależy głównie od:

  • ilości energii zgromadzonej w baterii, która zależy od pojemności baterii i jej stanu (pojemności baku i ilości paliwa)
  • stopnia wspomagania podczas jazdy – im więcej dajesz „gazu”, tym mniejszy masz zasięg
  • warunków pogodowych (jazda z wiatrem czy pod wiatr) i ukształtowania terenu
  • masy rowerzysty, roweru (auto cięższe spala więcej)
  • stanu technicznego roweru, ciśnienia w oponach (większe opory to większe spalanie)
  • sposobu wspomagania silnika: ciągłego lub zależnego od obciążenia

W przeciwieństwie do samochodów, dla rowerów elektrycznych nie ma norm liczenia zasięgu i producenci w różny sposób je  „mierzą”.

Sam sposób wspomagania roweru znacząco wpływa na zasięg: ciągłe wspomaganie wymaga mniej siły od rowerzysty, a to zależne od obciążenia załącza się tylko na czas  zwiększonego wysiłku, tym samym zwiększając zasięg. Przy tej samej pojemności baterii zasięgi rowerów z różnymi rozwiązaniami będą więc się nieco różniły.

Obecnie najczęściej spotykane są baterie o napięciu 36 V. Kilka lat temu miały 24 V, a dziś niektóre rowery mają ogniwa nawet o napięciu aż 48 V.

Poniżej podajemy praktyczne, realne zasięgi dla baterii o napięciu 36 V.