Dlaczego trzeba dbać?

Łańcuch jest niezbędną, a jednocześnie najbardziej brudną i kłopotliwą częścią roweru 🙄. Kiedy jeździmy, często po różnych nawierzchniach, które kurzą,  powoli traci swoje właściwości.

Pozostawiając go  brudnym:

  • będzie Ci jeździć się ciężej
  • szybciej się zużyje
  • osłabi się sprawność przerzutek
  • zwiększy się zużycie całego napędu (przerzutki tylnej, kasety i blatów <zębatek przednich>)

Dlatego należy systematycznie go smarować i czyścić ☝.

Czym smarować

Dobry preparat do smarowania łańcucha powinien:

  • zmniejszyć tarcie podczas pracy
  • stworzyć warstwę ochronną
  • minimalizować zbieranie brudu

My polecamy sprawdzony przez nas, uniwersalny, długo utrzymujący właściwości łańcucha, za rozsądną cenę, olej niemieckiego Rohloff (producent niepodważalnie najlepszych na świecie  rowerowych przekładni planetarnych).

Procedura smarowania

  • Jeśli tego wymaga, najpierw wyczyść łańcuch: maszynką do czyszczenia, sprayem do czyszczenia napędu lub po zdjęciu z roweru odtłuszczaczem w np. słoiku

  • Wytrzyj i poczekaj, aż całkowicie  wyschnie
  • Na każde ogniwo kapnij kroplę oleju

  • Pokręć korbą kilkanaście sekund i chwilę go pozostaw, aby olej wniknął pomiędzy sworznie, rolki, tulejki i płytki.
  • Wytrzyj szmatką nadmiar oleju z zewnątrz, aby nie zbierał brudu podczas jazdy
  • Ciesz się cichą,  lekką i przyjemną jazdą … do następnego smarowania 🙂, czyli za 80 – 200 km, w zależności od warunków, w jakich jeździsz. Łańcuch sam się o to upomni, z początku delikatnym, a z czasem  nie do pominięcia, popiskiwaniem.